مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 09:502022-11-07حوادث

قاتل خاموش را با فرارسیدن فصل سرما جدی بگیرید


کارشناس آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: مسمومیت با گاز منوکسید کربن همچون قاتل خاموش است که همه ساله با شروع فصل سرما و رواج استفاده از وسایل گازسوز، - جان تعدادی از هم وطنان را می گیرد.

روح الله فدایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: گاز منوکسید کربن، گازی بی رنگ، بی بو و بسیار سمی است که مشخصات ظاهری ندارد و در اثر سوختن ناقص مواد سوختنی و عموماً در فضای بسته و فاقد اکسیژن تولید می شود و حتی مقدار بسیار پایین آن هم برای انسان خطرناک است.

وی درباره علامت مسمومیت با گاز منوکسید کربن افزود: نشانه های مسمومیت بستگی به میزان منوکسید کربن موجود در فضای حادثه دارد، اما معمولاً در ابتدا علامت به شکل خفیف بوده و به صورت گیجی و کرختی در فرد ظاهر می شود.

کارشناس آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، تصریح کرد: علامت مسمومیت حاد با گاز منوکسید کربن شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ، بیهوشی، تشنج و اغماء است البته در بیماران مبتلا به ناراحتی های قلبی ممکن است تشدید بیماری یک علامت هشدار دهنده باشد.

فدایی تأکید کرد: بهترین کار در هنگام روبرو شدن با فرد مسموم ناشی از گازگرفتگی این است که با حفظ خونسردی، فرد را از شرایطی که دچار مسمومیت شده خارج کرده و بلافاصله درها و پنجره ها باز شود تا اکسیژن کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاتل خاموش را با فرارسیدن فصل سرما جدی بگیرید

قاتل خاموش را با فرارسیدن فصل سرما جدی بگیرید